معماری
بنام يگانه معمار هستي
قالب وبلاگ

 

قالب ساختمان، فضای طاقدار بزرگی‌ است که به صورتی منعطف یک سری از عملکرد‌ها را در خود جای می‌‌دهد؛ این عملکرد‌ها شامل نمایشگاه ها، جشن ها، فروشگاه‌های جز، کافه و فعالیّت‌های برنامه ریزی شده می‌‌باشد.
باغ گیاه شناسی‌ کانبرا
 
از جانب معمار: مرکز روستا، نقطه اصلی‌ ورود برای باغ گیاه شناسی‌ بین‌المللی کانبرا می‌‌باشد در حالی‌ که راهنمای جهت یابی‌ مسافران، اطلاعات، فضاهای آموزشی و اخباری به همراه فروشندگان جز و یک کافه با کیفیت بالا را فراهم می‌‌آورد.
این ساختمان انتهای شمالی‌ تراس تجمعات را اشغال می‌‌کند و در زیر خط الرأس اصلی‌ شرقی‌-غربی در سایت می‌‌نشیند؛ در حالی‌ که مشرف بر تغییرات سطح زمین در اثر عوامل طبیعی مرکز روستا و جنگل‌های مشجر در همسایگی خود می‌‌باشد.

این ساختمان پارک مرکزی ماشین به همراه فضای بازی اصلی‌ را به قسمت شمالی روستای مرکزی و ایوان تجمع، آمفی تئاتر پوشیده از چمن، باغ‌ها و شبکۀ راه‌های پیاده به سمت جنوب متصل می‌‌کنند.

ادامه مطلب
[ جمعه 6 دی 1392برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]


این کلبه ها تماما از مصالح بومی تشکیل شده است و تقریبا هیچ آسیبی به محیط پیرامون خود وارد نمی کند. گردشگری، مانند یک نقطه تحول عمل کرده و در تعیین موقعیت یک جامعه ایفای نقش می کند

 مجموعه هتل های گردشگری POD در کوهپایه های رشته کوه های آلپ در کشور سوئیس به منظور ایجاد یک مدل جهانی برای گردشگری پایدار طراحی شده است.

 مجموعه هتل های POD با کمترین دخالت در طبیعت بکر آلپ ایجاد شده است. ساختمان های این مجموعه از چوب ساخته شده است و دارای رفتار مناسب در فصل های تابستان و زمستان می باشد. در طراحی این ساختمان ها از کلبه های روستایی جنوب هندوستان الگوبرداری شده است. 
 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]


زمین پروژه، شامل یک مزرعه و یک کارخانه قدیمی بود. مزرعه در 50 کیلومتری پراگ به سمت جنوب واقع شده است، چشم انداز اطراف مزرعه تشکیل شده بود

 آشیانه چوبی، نام پروژه ای است که توسط گروه معماری SGL در جمهوری چک اجرا شده است.

مدیر گروه SGL در مورد این پروژه می گوید: در سال 2006 از ما خواسته شد تا یک مزرعه قدیمی و محیط پیرامونآن را به منظور انجام فعالیت های تفریحی، بازسازی و تجدید حیات کنیم.
زمین پروژه، شامل یک مزرعه و یک کارخانه قدیمی بود. مزرعه در 50 کیلومتری پراگ به سمت جنوب واقع شده است، چشم انداز اطراف مزرعه تشکیل شده بود از کوهپایه ها با جنگل های انبوه، علفزارهای وسیع، تالاب ها و شبکه های بزرگی از حوضچه ها. با رشد شهرنشینی و مهاجرت ساکنان منطقه، حدود 80 مزرعه بلااستفاده رها شده بود و تنها عده قلیلی در منطقه باقی مانده بودند. مهم ترین بنای موجود در منطقه، همان کارخانه قدیمی بود که آشیانه استورک نام داشت. 
 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]
در چند ماه گذشته، باران های موسمی در تایلند، موجب بروز سیلی ویرانگر در این کشور شد. این سیل، جان صدها نفر را گرفت و بیش از یک میلیون نفر را بی خانمان کرد 
 
در چند ماه گذشته، باران های موسمی در تایلند، موجب بروز سیلی ویرانگر در این کشور شد. این سیل، جان صدها نفر را گرفت و بیش از یک میلیون نفر را بی خانمان کرد.

 این سیل در 20 استان این کشور جاری شد و میلیاردها دلار خسارت به بار آورد و زندگی مردم را در این کشور و به خصوص در بانکوک، پایتخت و پرجمعیت ترین شهر این کشور مختل کرد.

در همین حال، تعطیلی هزاران کارخانه در سراسر کشور و نبود مواد اولیه برای آغاز به کار آن ها، حدود یک میلیون تایلندی را در معرض بیکاری قرار داد. کارشناسان، میزان خسارات مالی وارد شده به اقتصاد تایلند در اثر این سیل را که بدترین حادثه 50 سال اخیر در این کشور به شمار می رود بین 23 تا 28 میلیارد دلار برآورد کردند.
 

ادامه مطلب
[ سه شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید ترسیم پروژهای اتوکد معماری خود را به ما بسپاری تدریس در مقطع هنرستان وترسیم فنی در مقطع دانشگاه 09366692687
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان معماری و آدرس architectiranian.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





قالب وبلاگ

این سایت را حمایت می کنم
عینک آفتابی

صفحه قبل 1 صفحه بعد